Kenapa Tidak Perlu Makan Suplemen?

by Mommy Lyna

Adakah suplemen tu perlu? Atau cuma strategi marketing pengilang suplemen saja untuk melariskan produk? Sedangkan apa yang kita perlukan cumalah MAKANAN YANG SIHAT.

SHAKLEE BAHAYA

Ia adalah satu kebenaran yang amat mengejutkan!

Sesungguhnya mengambil suplemen adalah meletakkan diri anda ke dalam golongan berisiko tinggi untuk mendapat penyakit2 kronik seperti sakit jantung dan strok! Ini bukan spekulasi, ini fakta. Ada kajian dikeluarkan tentang perbandingan orang yang mengambil suplemen dengan yang tidak mengambilnya… dan kebanyakannya berpihak kepada yang tak mengambil suplemen. Lebih baik jangan ambil.

LANDMARK STUDY SHAKLEE

Graf di atas adalah salah satu result ke atas kajian yang dijalankan terhadap pengguna suplemen dan yang tidak… Pengamal suplemen mempunyai risiko lebih tinggi untuk diserang strok (2.6%) berbading yang tidak mengambil apa2 suplemen (cuma 2.5% sahaja). Adakah anda perlu berhenti makan suplemen yang anda sedang amalkan, YES! SAYA SARANKAN anda agar berhenti mengamalkan suplemen sekiranya anda sayangkan kesihatan anda.

Cuba anda tanya mana-mana doktor yang pernah atau sedang merawat pesakit kronik. Kebanyakan doktor mempunyai pengalaman merawat pesakit yang berada di tahap kesihatan yang teruk kerana mengamalkan suplemen.

landmark study 2017-03-15 at 8.04.44 AM

Cuba tengok graf ni pula. Kadar gula dalam darah pengamal suplemen lebih tinggi! Oh no… lebih baik jangan makan.

Apatah lagi yang dah sakit, takmau makan ubat tapi makan pulak suplemen.Saranak saya kepada pakcik makcik di luar sana… kalau taknak makan ubat, tak payah makan apa2 suplemen. Baik tak payah makan apa2, terutama kalau pakcik makcik mengidap kencing manis. Aduhai, dahla makan suplemen sebab taknak makan ubat, gula pula naik mendadak! Silap2 kena potong terus kaki makcik tu.

Tak payah lah dengar kata2 penjual suplemen yang pujuk2 nak suruh ambil produk mereka yang katanya boleh merawat macam2 penyakit. Sudahlah overclaim, dah terbukti tak betul pun dicanang2 juga benda yang palsu. Akhirnya yang merana adalah yang mengambilnya tu.

Saya bukan tuduh, saya cakap base on fakta. Kalau tuan2 nak tahu lebih lanjut fakta tentang suplemen yang membahayakan kesihatan, boleh HUBUNGI SAYA DI SINI.

Selamatkanlah diri dan ahli keluarga dari penipuan suplemen OK. Kasihanilah ahli keluarga dan kawan2 kita… elok2 sihat tak makan suplemen, terpaksa tanggung penyakit kronik akibat suplemen.

Stop killing ourselves.

Previous post:

Next post: