Ada Tak Ubat Untuk Atasi Sakit Lutut?

by Mommy Lyna

Lutut ni merupakan antara bahagian anggota badan yang sangat penting. Mana taknya, aktiviti berjalan ialah menggunakan lutut.


Bayangkan macamana bila kita berjalan dalam keadaan lutut yang sakit. Apa tak terjengket-jengket. Nak pijak tapak kaki pun teragak-agak, takut2 trkena di bahagian lutut yg sakit tu pula.

Akhirnya… lebih baik duduk dari berjalan.

Bukan tu je, nak solat apa semua tu lah. Aduhai. Nak bangkit dari qiyam semula tu aduhhh.

Orang kata, bila dah sakit tu, apa pub sanggup buat. Yang penting tak sakit.

Mula lah mencari ubat-ubat sakit lutut. Namun yang masalahnya… ubat sakit lutut ni ada yang memang menghilangkan sakit. Tapi sakit yg hilang tu akibat tindakam ubat tu ‘menipu’ otak kita.

Jadi kita rasa tak sakit.

Tapi sebenarnya keradangan masih terus berlaku. Jadinya, bila kesan ubat dah hilang, terpaksa telan lagi.

Macamana kalau kita benar2 boleh menghilangkan keradangan? Hilang sakit kerana dah benar2 tak sakit?

Ini pengalaman Addiniah Nas yang berusaha membantu ibu mentuanya kembali berjalan dengan selesa.

Apa yang dia buat?


Sekiranya anda mahu bergerak dengan selesa kembali, whatsapp saya di 012-2811136 untuk mengetahui dgn lebih lanjut.

Previous post:

Next post: