Adakah suplemen tu perlu? Atau cuma strategi marketing pengilang suplemen saja untuk melariskan produk? Sedangkan apa yang kita perlukan cumalah MAKANAN YANG SIHAT.

SHAKLEE BAHAYA

Ia adalah satu kebenaran yang amat mengejutkan!

Sesungguhnya mengambil suplemen adalah meletakkan diri anda ke dalam golongan berisiko tinggi untuk mendapat penyakit2 kronik seperti sakit jantung dan strok! Ini bukan spekulasi, ini fakta. Ada kajian dikeluarkan tentang perbandingan orang yang mengambil suplemen dengan yang tidak mengambilnya… dan kebanyakannya berpihak kepada yang tak mengambil suplemen. Lebih baik jangan ambil.

LANDMARK STUDY SHAKLEE

Graf di atas adalah salah satu result ke atas kajian yang dijalankan terhadap pengguna suplemen dan yang tidak… Pengamal suplemen mempunyai risiko lebih tinggi untuk diserang strok (2.6%) berbading yang tidak mengambil apa2 suplemen (cuma 2.5% sahaja). Adakah anda perlu berhenti makan suplemen yang anda sedang amalkan, YES! SAYA SARANKAN anda agar berhenti mengamalkan suplemen sekiranya anda sayangkan kesihatan anda.

Cuba anda tanya mana-mana doktor yang pernah atau sedang merawat pesakit kronik. Kebanyakan doktor mempunyai pengalaman merawat pesakit yang berada di tahap kesihatan yang teruk kerana mengamalkan suplemen.

landmark study 2017-03-15 at 8.04.44 AM

Cuba tengok graf ni pula. Kadar gula dalam darah pengamal suplemen lebih tinggi! Oh no… lebih baik jangan makan.

Apatah lagi yang dah sakit, takmau makan ubat tapi makan pulak suplemen.Saranak saya kepada pakcik makcik di luar sana… kalau taknak makan ubat, tak payah makan apa2 suplemen. Baik tak payah makan apa2, terutama kalau pakcik makcik mengidap kencing manis. Aduhai, dahla makan suplemen sebab taknak makan ubat, gula pula naik mendadak! Silap2 kena potong terus kaki makcik tu.

Tak payah lah dengar kata2 penjual suplemen yang pujuk2 nak suruh ambil produk mereka yang katanya boleh merawat macam2 penyakit. Sudahlah overclaim, dah terbukti tak betul pun dicanang2 juga benda yang palsu. Akhirnya yang merana adalah yang mengambilnya tu.

Saya bukan tuduh, saya cakap base on fakta. Kalau tuan2 nak tahu lebih lanjut fakta tentang suplemen yang membahayakan kesihatan, boleh HUBUNGI SAYA DI SINI.

Selamatkanlah diri dan ahli keluarga dari penipuan suplemen OK. Kasihanilah ahli keluarga dan kawan2 kita… elok2 sihat tak makan suplemen, terpaksa tanggung penyakit kronik akibat suplemen.

Stop killing ourselves.

Banyak kali saya mendengar tentang produk Shaklee yang menyebabkan kerosakan organ terutama hati dan buah pinggang kepada pengamalnya. Yang lebih mengejutkan, biasanya yang mengalami kerosakan hati dan buah pinggang ialah mereka yang mengambil produk Shaklee seawal 3 bulan pertama. Malah ada yang baru sebulan, ada yang seminggu sudah rosak hatinya akibat mengambil produk Shaklee!

Apakah produk Shaklee sebegitu bahaya? Patutkah produk Shaklee diharamkan penjualannya kerana kesan buruk yang dibawa?

ban shaklee

Shaklee mendakwa mereka adalah sebuah syarikat makanan kesihatan yang menjalankan kajian ke atas produk-produk mereka. Persoalannya, adalah mereka benar menjalankan kajian seperti yang didakwa, atau sekadar penipuan untuk menarik keuntungan?

Di bawah ini adalah antara jurnal2 yang didakwa sebagai kajian yang dilakukan oleh Shaklee:

shaklee journal

Sumber : Shaklee Clinical Research Study Archives

Malah Shaklee mendakwa mereka menjalankan kajian ke atas pengguna produk Shaklee yang telah mengambilnya selama 20 tahun, dinamakan sebagai Landmark Study. Sebuah universiti di USA yang bernama UC Berkeley dikatakan bekerjasama dengan Shaklee dalam menjalankan kajian ini. Apakah UC Berkeley ini? Adakah ia sebuah universiti bogus atau universiti internet???

ARWUrankings2015_300

Hmm.. nampaknya UC Berkeley adalah universiti yang top juga di USA ya.

OK berbalik ke topik asal. Benarkah produk Shaklee merosakkan hati dan buah pinggang?

LANDMARK STUDY SHAKLEE

Yang lain tu mungkin direct boleh tengok dalam graf di atas. Cuba tengok bawah sekali, ada C-Reactive Protein dengan Homocysteine.

Kadar Homocysteine yang tinggi, selain dari indikator kepada penyakit kardiovaskular, ia juga menunjukkan kerosakan hati. Pengguna Shaklee (yang mengambilnya purata 20 tahun) memiliki kadar homosysteine yang paling rendah. Dan siapa yang paling tinggi? Yang tak ambil apa2 supplemen! Hati siapa yang paling sihat? Terbukti kan hati pengamal Shaklee paling sihat.

Homocysteine juga meningkat apabila seseorang itu mengalami kerosakan buah pinggang. Sekali lagi, homocysteine siapa yang paling rendah? Buah pinggang siapa paling sihat?

Begitu juga dengan C-Reactive Protin. Kadar C reactive protein yang tinggi menunjukkan buah pinggang mengalami keradangan. Siapa yang memiliki kadar c-reactive protein paling rendah? Sekali lagi pengguna Shaklee, dan yang tidak mengamalkan apa2 suplemen memiliki kadar C reactive protein paling tinggi. C-reactive protein juga ada kaitan dengan penyakit2 hati seperti kanser hati dan penyakit hati kronik. Yang mana semakin tinggi, semakin berisiko untuk mendapat penyakit2 berkaitan hati.

Daripada hasil kajian di atas, adakah sudah jelas bagi anda, bagaimana pula Shaklee menyebabkan kerosakan hati dan buah pinggang? Shaklee menjadikan hati dan buah pinggang kita bertambah sihat.

Sekiranya anda tidak bersetuju dan mempunyai bukti bahawa Shaklee benar2 merosakkan hati dan buah pinggang, anda boleh menghubungi saya di sini (KLIK LINK INI).

Stages-of-Liver-Damage

Kenapa Soya Bahaya? Satu Pendedahan Tentang Kemudaratan Soya

February 27, 2017

Soya merupakan bahan makanan yang paling ditakuti oleh sebilangan orang. Malah dalam satu artikel tentang “ciptaan Allah semua baik” turut terselit soya sebagai satu-satunya perkara buruk lagi mudarat yg diciptakan. Banyak sangat artikel tentang keburukan soya di internet. Namun mungkin mereka terlepas pandang:- Soya merupakan sumber protin utama bagi vegan. Soya juga ciptaan Allah. Terdapat […]

Read the full article →

Kenapa Perlu Scaling/Cuci Gigi ?

February 4, 2017

Bilakah kali terakhir anda berjumpa doktor gigi atau melakukan rawatan cuci gigi ? Sekiranya jawapan anda “dah melebihi setahun”, apakata singgah ke klinik gigi dan dapatkan nasihat berkenaan kesihatan mulut. Mana tahu kalau2 anda memerlukan rawatan cuci gigi. Kenapa perlu buat rawatan cuci gigi ? Jemput baca… 1) Bila ada karang gigi, of course kita […]

Read the full article →

Adakah Terdapat Penawar Penyakit Autoimun? Baca Ini.

February 2, 2017

Penyakit autoimun adalah penyakit di mana sistem imun seseorang menyerang diri sendiri. Sistem imun atau disebut sistem kekebalan tubuh berfungsi untuk melindungi tubuh dari ‘ancaman’ yang dapat membahayakan tubuh seperti bakteria dan virus. Sistem imun pada pengidap penyakit autoimun tidak boleh membezakan antara sel sihat dan ‘ancaman’. Sistem imunnya diaktifkan untuk melawan sel sihat pengidapnga sendiri. […]

Read the full article →

Ada Tak Ubat Untuk Atasi Sakit Lutut?

January 21, 2017

Lutut ni merupakan antara bahagian anggota badan yang sangat penting. Mana taknya, aktiviti berjalan ialah menggunakan lutut. Bayangkan macamana bila kita berjalan dalam keadaan lutut yang sakit. Apa tak terjengket-jengket. Nak pijak tapak kaki pun teragak-agak, takut2 trkena di bahagian lutut yg sakit tu pula. Akhirnya… lebih baik duduk dari berjalan. Bukan tu je, nak […]

Read the full article →

Benarkah Shaklee Boleh Makan Waktu Period?

January 19, 2017

Beberapa customer saya bertanya tentang pemakanan suplemen Shaklee semasa period. Ini berikutan ada produk yang perlu dihentikan pengambilan semasa period. Sebenarnya, produk Shaklee bukan seperti produk lain yang mempunyai pantang larang. Berikutan ia diperbuat daripada bahan2 semulajadi dan dari jenis2 makanan. Malah, produk Shaklee paling bagus diamalkan setiap hari dan ketika period. Semasa period, kita […]

Read the full article →

Bagaimana Wanita ini Mengatasi Masalah Buah Pinggang Rosak

January 7, 2017

Mengalami masalah dengan organ dalaman adalah satu perkara yang amat merisaukan. Bayangkanlah, benda yang di dalam tu kita langsung tak nampak, tahu-tahu dah sakit. Lebih merumitkan, tahu-tahu dah stage 4! Ini kisah benar tentang Kak Jun.2 tahun lalu Kak Jun telah dicadangkan oleh doktor untuk menjalani pembedahan pada buah pinggangnya. Kesakitan yang ditanggung oleh Kak […]

Read the full article →

Tips Turunkan Berat Badan Dengan Berkesan

December 31, 2016

Saya yakin pasti ramai antara kita yang berazam untuk menurunkan berat badan pada tahun 2017 ini kan ? Sama ada ianya azam yang baru di tahun baru 2017 atau azam tahun 2016 yang diperbaharui niatnya, (tak tercapai lagi la tu). Sama lah saya pun.. Apa-apa pun jom check it out tips-tips menurunkan berat badan dengan lebih […]

Read the full article →

Bagaimana Atasi Masalah Rambut Gugur

November 9, 2016

Adakah anda juga menghadapi masalah rambut gugur? Rambut gugur adalah dilema, tak kira lelaki atau wanita…mesti rasa resah dan lemas bila tengok banyak rambut gugur di lantai, bantal dan juga sikat! Tak best kan rasanya. Macamana nak selesaikan masalah rambut gugur ni? Ni kisah seorang suami yang mengalami masalah rambut gugur. Yang memeranjatkan, bukan saja […]

Read the full article →