Kini ramai para ibu yang sedar akan kepentingan vitamin untuk anak-anak, yang bukan saja penting untuk pertumbuhan tapi juga untuk kecerdasan minda mereka. Tahukah ibu bahawa kekurangan nutrisi semasa kecil boleh memberi kesan besar terhadap pengawalan emosi anak-anak ini bila mereka dah besar nanti.

Mak-mak hari ni kebanyakan bekerja, mungkin tak dapat nak sediakan makanan yang cukup khasiat setiap waktu terhadap anak-anak. Ada antara ibu, walaupun bekerja tapi tetap gigih menyediakan bekal kepada anak-anak. Tapi kebanyakan anak yang tak bawa bekal lebih suka beli makanan yang kurang khasiat dari kantin sekolah.

Walaupun sebenanrnya menyediakan makakan yang seimbang itu sangat penting tak boleh diabaikan, tapi kalau dah tak boleh (atas sebab-sebab tertentu) apa nak buat lagi kan. Lagi lah penting untuk cukupkan keperluan zat makanan anak-anak. (NOTA: Vitamin cuma pelengkap, MAKANAN SEIMBANG ADALAH WAJIB!).

Syukur sangat bulan ni, sesuatu yang ditunggu sekian lama dah muncul balik! Apa lagi dah diperbaharui, bentuk dan rasa pun lain. Lagi sedap dikunyah-kunyah.

VITAMIN KANAK SHAKLEE

Ada offer lagi bulan ni… Beli 3 percuma 1!

Mesti beli jangan tangguh-tangguh nanti habis lagi!

 

Lumrah bagi seorang wanita, apa lagi yang bergelar isteri dan ibu… penat dan lelah dihadapi setiap hari. Meskipun bekerja, namun ibu tetap kena buat kerja-kerja di rumah (sekiranya tiada pembantu).

Jika dibiarkan melayan dan mengharung penat setiap masa, tidak mustahil seorang isteri itu boleh membawa kepada masalah yang lebih teruk – depresi! Oleh itu para suami, yakni insan yang paling rapat dengan isteri… haruslah bijak dalam menangani hal ehwal menjaga emosi dan kepenatan isteri.

Mungkin ada suami yang tidak suka atau tidak mahir membuat kerja rumah… boleh, kalau nak buat.

Tapi kalau tak nak, anda boleh tonton video ni sampai habis. Nampak macam mengarut, tapi pasti isteri anda akan ucapkan terima kasih sampai ke langit.

Bagaimana? Mahu tak jadi suami yang memahami sebegitu?

Pengalaman Isteri Bila Suami Hampir Lumpuh

December 22, 2014

Apa perasaan bila tiba-tiba kaki tak boleh digerakkan? Apa perasaan kalau kita biasa cergas dan aktif bersukan, tiba-tiba doktor beritahu supaya hentikan aktiviti tersebut, ataupun hadapi risiko lumpuh?! Begitulah perasaannya seorang isteri ini apabila suaminya diberitahu tidak boleh bergerak, dan berkemungkinan lumpuh. Sukar nak digambarkan, tapi itulah hakikat yang terjadi. Saksikan video yang menceritakan pengalaman [...]

Read the full article →

Mata Kuning Tanda Penyakit Apa? Bahaya Ke?

November 16, 2014

Adik lelaki saya, seorang yang aktif semasa zaman persekolahan. Jarang sakit, selalu ikuti macam-macam aktiviti luar. Sampaikan pernah disyaki kena kencing tikus selepas beraktiviti di air terjun. Satu masa mata putihnya menjadi sangat kuning. Adik saya ni jururawat, jadi dia dah jumpa doktor dan jalani pemeriksaan, semuanya normal. Doktor kata tak ada apa-apa masalah. Hati [...]

Read the full article →

Cara Kira BMI Yang Simple [Dengan Online Calculator]

November 14, 2014

BMI (Body Mass Index) atau Indeks Jisim Badan adalah formula untuk mengalisa berat badan dan ia berkait rapat dengan ketinggian seseorang itu. BMI merupakan pengukuran komposisi badan secara tidak langsung kerana ia amat berkaitan dengan lemak yang terdapat dalam berat badan serta ketinggian seseorang. Kalau nak tahu adakah BMI anda menepati ciri BMI yang sihat, [...]

Read the full article →

Awas! Minyak Wangi Boleh Jadi Punca Masalah Kesuburan Anda

November 14, 2014

Hana kelihatan sangat gembira dalam baju pengantinnya. Dalam dulang hantaran dari kedua-dua pihak ada macam-macam benda, termasuk produk penjagaan diri. Hana sangat sukakan minyak wangi, dari zaman remaja, apatah lagi kini dah jadi isteri orang, pasti nak wangi-wangi selalu dengan suami. Apa lagi suaminya, Farid juga seorng peminat wangi-wangian. Ibu Farid, seorang penjual minyak wangi, [...]

Read the full article →

Jangan Boroikan Suami Kalau Nak Bahagia Selamanya

November 13, 2014

Suami boroi tanda hati senang, rumahtangga bahagia, isteri rajin & pandai masak… macam-macam lagilah perkara memuji pasangan yang bersuamikan lelaki boroi. Bersuamikan lelaki boroi sangat membahagiakan…. Boroi itu seksi. Wahai para isteri yang sayangkan suami… Kalau sayang suami, sayang anak-anak, sayang diri sendiri…  tak usah dibiarkan suami terus dalam keadaan boroi. Tolong dia untuk kurangkan [...]

Read the full article →

Kenapa Jerawat Tumbuh Lepas Makan Vitamin

November 10, 2014

Makan vitamin kecantikan sebab nak cantik, tapi benda lain pula yang dapat. Jerawat pula yang tumbuh! Banyak pula tu!  Apa sudah jadi???   Sepatutnya vitamin cantik bolehlah hilangkan jerawat kan, tapi lain pula jadinya… Adakah badan tak sesuai? Atau tak serasi? Atau silap ambil vitamin ni sebenarnya?  Sebenarnya…. Kehadiran jerawat adalah satu tanda dari krisis pemulihan atau healing [...]

Read the full article →

Naturophatic vs Allopathic, Mana Satu Nak Pilih?

November 10, 2014

Wow, apa pula jargon kali ni ya. Secara mudahnya, perubatan naturophatic adalah yang berkaitan dengan pencegahan, lebih kepada mengawal punca penyakit, dan melibatkan mengubah cara hidup dari awal demi menjaga sebuah kesihatan. Allopathic pula adalah perubatan yang diperlukan ketika kecemasan atau ketika mengalami kesakitan dan ketidakselesaan yang memerlukan rawatan segera. Doktor allopathic akan menstabilkan penyakit [...]

Read the full article →

Kenapa Soya Tidak Baik Untuk Lelaki?

October 31, 2014

Nutrisi adalah sains, bukan kepercayaan semata-mata. Walau bagaimanapun, bila masuk bab soya, ia tak jadi berasaskan fakta tapi tanggapan dan kepercayaan saja… (dan benda yang viral!). Biasanya yang disebarkan tentang soya ialah, ia menyebabkan lelaki menjadi seperti wanita (pondan) dan menurunkan kesuburan lelaki, kerana ia meningkatkan paras estrogen (hormon wanita). Benarkah perkara ni? Teruskan membaca [...]

Read the full article →