Gout adalah sejenis keradangan yang disebabkan oleh pengumpulan hablur asid urik pada sendi. Penyakit ini banyak menyerang lelaki Malaysia berusia 40 tahun ke atas. ia sangat menyakitkan dan biasanya menyerang satu sendi sahaja.

Ia berlaku bila berlaku peningkatan asid urik dalam darah. Bila paras asid urik ini semakin bertambah, ia akan mula menompok pada sendiri, membentuk hablur dan menyebabkan keradangan.

Dari mana datangnya asid urik ini?

Asid urik adalah hasil penguraian sel badan kita yang mati. Ia juga terhasil dari pemakanan kita, terutama yang tinggi kandungan purin seperti hati dan makanan laut.

Kandungan asid urik boleh dikawal dengan pengambilan ubatan dan pantang makan terutama makanan yang mengandungi purin. Tapi, larat ke nak tahan setiap kali tersilap makan, gout menyerang?

Di bawah ini adalah pengalaman seorang anak yang mana berusaha membantu ayahnya untuk pulih dari simptom gout:

TESTIMONIAL GOUT VIVIX

“Ayah menderita gout berpuluh tahun. Pain killer dan ubat gout jadi peneman setiap hari. Sala makan sikit je mesti gout datang. Jalan sampai memapah dinding T__T

Tapi sejak amalkan Vivix satu sudu kecil setiap hari, Alhamdulillah takde lagi gout datang menjengah. Yang bestnya, boleh tinggalkan dah ubat gout dan pain killer yang dah bertahun ambil tu. Dan ayah dah boleh makanan makanan kegemaran semula! Syukur Alhamdulillah”

~ Puan Zarith Sofia

Vivix ni bukan sekadar minuman botani, ia adalah hasil dari kajan bertahun-tahun. Kebaikan dari 4 jenis tumbuhan yang salah satunya adalah anggur muskadin yang mengandungi sekurang-kuranya 4 jenis polifenol yakni antioksian yang sangat hebat, ciptaan Allah SWT dalam sebiji buah anggur ni.

Buat pesanan hari ini untuk dapatkan offer yang menarik!

Biasa guna produk-produk kecantikan? Tepek-tepek, sapu-sapu, tampal-tampal?

Apa kata sekarang kita cuba pula produk kecantikan yang mencantikkan wajah kita dari dalam. Mesti lah lagi best kan? Bila kita dah mula menjaga dari dalam, kesannya bukan saja dalaman malah luaran. Bila di dalam dah cantik, di luar akan juga cantik secara semulajadi.

Bagaimana nak cantikkan kulit dari dalam?

KULIT CANTIK

Caranya adalah memberi makanan kepada sel-sel dalam badan kita. Apakah makanan sel kita? Nutrien!

Dalam pemakanan harian kita, kita mengambil pelbagai jenis makanan. Namun, adakah makanan yang kita makan sekadar memberi kenyang atau membekalkan nutrien yang secukupnya?

Nutrien yang cukup menjadikan tubuh kita berfungsi dengan baik, sekaligus memberi kesan yang sangat bagus pada kulit.

Apakah vitamin yang penting untuk kecantikan kulit dari dalam? Antaranya adalah:-

Vitamin A

  • Merupakan antioksidan yang memerangi radikal bebas hasil dari sinaran UV, pencemaran, radiasi, stress dan pemakanan.
  • Mengawal selia penghasilan sebum di wajah.
  • Menguatkan jaringan pada sel kulit.
  • Mencegah kemunculan jerawat.

Vitamin B Complex

  • Melancarkan peredaran darah.
  • Membantu dalam penghasilan sel-sel baru.
  • Menjaga kelembapan kulit secara semulajadi.
  • Membantu mencegah dan merawat jerawat.

Vitamin C

  • Merupakan antioksidan yang memerangi radikal bebas hasil dari sinaran UV, pencemaran, radiasi, stress dan pemakanan.
  • Melindungi sel dengan membentuk membran sel yang kuat.
  • Menguatkan imuniiti tubuh untuk melawan jerawat.
  • Mencegah penuaan pada kulit.
  • Membantu dalam penghasilan kolagen.

Vitamin E

  • Merupakan antioksidan yang memerangi radikal bebas hasil dari sinaran UV, pencemaran, radiasi, stress dan pemakanan.
  • Menguatkan jaringan pada sel kulit.
  • Membantu mengurangkan risiko jangkitan akibat dari masalah jerawat dan sebagainya.
  • Membantu menjadikan kulit lebih cerah dan ceria.

Buat pesanan sekarang untuk produk-produk di atas:-

Vitamin Untuk Kesuburan Wanita dan Lelaki

November 3, 2015

Biasanya kalau saya terima pertanyaan tentang produk untuk kesuburan, kebiasaannya pemanggil akan bertanya tentang GLA Complex dan Zinc. Namun begitu, ada juga yang sudah mengamalkan GAL Complex dan Zinc, tapi belum ada tanda-tanda lagi. Apakah produk Shaklee sudah tidak bagus untuk mereka? Sebenarnya, ada banyak penyebab yang menjadikan seseorang wanita itu tidak boleh hamil. Ia […]

Read the full article →

Kepentingan Iodin Untuk Kesihatan

October 27, 2015

Tahukah anda bahawa dua pertiga dari iodin dalam badan kita terdapat di dalam kelenjar tiroid. Kelenjar tiroid mengawal metabolisma kita, dan iodin pula mempunyai pengaruh besar terhadap tiroid, kekurangan iodin boleh mengakibatkan:- tindakbalas mental menjadi lambat peningkatan berat badan kekurangan tenaga Kepentingan iodin kepada tubuh kita:- Membakar lebihan lemak Tumbesaran yang normal Memberi tenaga Memperbaiki […]

Read the full article →

Tip Elak Anak Sakit Ketika Jerebu

October 25, 2015

Musim jerebu ni juga merupakan musim susah hati pelbagai pihak terutama ibu bapa. Bukan saja susah hati memikirkan “Esok sekolah buka atau tutup?”, tapi yang lebih merisaukan lagi adalah kesihatan anak-anak. Terutama anak-anak yang dalam keadaan biasa pun sering demam… inikan pula bila berada dalam asap, jerebu! Bayangkan bila index pencemaran udara (IPU) mencapai lebih […]

Read the full article →

Untungnya Daftar Keahlian Shaklee Bulan Ni!

October 7, 2015

Ramai pengguna Shaklee kat luar sana yang masih berteka-teki dengan diri sendiri…. Nak jadi ahli Shaklee atau tidak? Apa untungnya jadi ahli Shaklee ye… Macam malas je nak register.. Haaa tau tak, sebenarnya untung banyak sangat kalau register jadi ahli Shaklee bulan ni. Ha betul, bulan ni je. Bulan depan mungkin dah takde peluang macam […]

Read the full article →

Petua Hilangkan Batuk Cara Natural

September 4, 2015

Kenapa kita batuk? Ia adalah kerana tubuh kita sedang berusaha mengeluarkan sesuatu yang mengganggu dalam sistem pernafasan kita (paru-paru misalnya). Bila kita batuk, maknanya ada sesuatu yang tak kena pada tubuh kita. Mesti kena selesaikan segera. Boleh cuba hilangkan batuk secara sendiri-sendiri dulu sebelum melarat. Kalau dah teruk atau batuk berdarah, cepat-cepatlah jumpa doktor ya. […]

Read the full article →

6 Vitamin Yang Penting Untuk Ibu Hamil

July 30, 2015

Kehamilan adalah satu fasa yang paling penting bagi pasangan suami isteri. Terutama kepada isteri. Mana tidaknya, dirinya kini membawa satu roh, satu batang tubuh manusia yang bakal dilahirkan. Tempoh kehamilan bukan satu perkara yang biasa bagi seorang wanita. Fizikal dan emosinya mula mengalami perubahan. Keperluan nutrisinya bertambah, bukan saja untuk menampung janin yang sedang membesar, […]

Read the full article →

Bahayakah Demam Selepas Makan Shaklee?

July 29, 2015

Aduh, lepas makan Shaklee dapat demam pulak. Bisul dan jerawat makin banyak keluar… Keputihan makin banyak, kepala pening… kulit pun makin gelap! Apakah!!!! Shaklee ni produk bahaya ke apa? Jangan risau ye kalau ada alami perkara2 di atas… semua ni bukan kesan sampingan, atau kesan negatif dari makan vitamin. Tapi inilah healing crisis atau krisis […]

Read the full article →

4 Suplemen Terbaik Untuk Anak di Musim Perayaan

July 13, 2015

Lumrah bila musim perayaan, kita akan balik ke kampung berhari raya bersama ahli keluarga. Namun, ada antara ibu bapa yang berada dalam dilema dek kerana badan anak yang agak fragile dan seringkali kurang sihat. Mungkin bimbang kalau-kalau anak diserang sakit ketika berada di kampung. Apa lagi sekarang ini musim panas, nak-nak pula keluar beraya di […]

Read the full article →