Adakah anda juga menghadapi masalah rambut gugur?

Rambut gugur adalah dilema, tak kira lelaki atau wanita…mesti rasa resah dan lemas bila tengok banyak rambut gugur di lantai, bantal dan juga sikat! Tak best kan rasanya.

Macamana nak selesaikan masalah rambut gugur ni?

Ni kisah seorang suami yang mengalami masalah rambut gugur. Yang memeranjatkan, bukan saja rambutnya makin subur, malah makin hitam!

Semakin kita berusia, kapilari yang mengalirkan darah ke akar rambut semakin merosot menyebabkan darah tidak dapat mengalir dengan baik ke kulit kepala. Hasilnya, rambut kian menipis dan rosak.

Dapatkan Vivix untuk membantu atasi masalah rambut gugur anda. WhatsApp 012-2811136 sekarang.

Asma Boleh Dirawat….?

by Mommy Lyna

​Asma adalah penyakit kronik yang melibatkan keradangan di paru-paru. Laluan udara ke paru-paru membengkak dan menghadkan aliran udara masuk dan keluar, menjadikan pernafasan menjadi sukar. Asthma berasal dari perkataan Greek untuk “tercungap-cungap”. Pengidap asma akan tercungap dan bunyi berdehit kerana mereka tidak boleh mendapatkan udara yang cukup ke dalam paru-paru mereka.

Bagaimana asma terjadi?

Biasanya, apabila kita bernafas dalam keadaan mengah, contoh macam baru lepas bersenam, saluran pernafasan akan mengembang dan terbuka. Tetapi bagi pengidap asma, otot di bahagian tu menjadi sempit dan ketat. Dengan lapisan dalam saluran itu membengkak.


Asma boleh jadi disebabkan oleh alergi, dan juga faktor lain seperti kurang imuniti, jangkitan kuman, pencemaran dan sebagainya.

Walaupun asma tidak ada rawatan,tapi ia boleh dikawal dengan amalan nutrisi sihat.

Nutrien penting untuk kawalan asma:-

  • MINYAK IKAN OMEGA-3 : Membantu meredakan keradangan.
  • VITAMIN C : antioksida
  • VITAMIN B COMPLEX : mengandungi choline yang penting dalam mengelakkan serangan asma yang kerap.
  • MAGNESIUM : mereka yang mengidap asma secara amnya mengalami kekurangan magnesium dalam badan.

    Sekiranya anda atau anak anda mengidap asma, perkenalkanlah mereka dengan Shaklee, kerana Shaklee sudah terbukti menurunkan C-reactive protein yang tinggi dalam darah pengidap asma.

    WhatsApp <ASMA> ke 012-2811136 sekarang.

    Tips Rawat Selsema Dengan Minyak Ikan

    October 12, 2016

    Biasanya minyak ikan Omega-3 dikaitkan dengan kesihatan minda dan otak.  Ibu bapa sering sekali memberikan minyak ikan omega-3 kepada anak-anak untuk kecerdasan minda. Anak-anak dari kecil dah terbiasa dengan bau hanyir minyak ikan. Tahukah anda bahawa minyak ikan bukan sekadar untuk minda? Omega-3 dalam minyak ikan amat penting untuk mengaktifkan sel pemusnah bakteria, phagocytes,yang bertindak […]

    Read the full article →

    Beli Shaklee Hanya Dari Pengedar Sah Shaklee Malaysia

    October 8, 2016

    Shaklee sudahpun berada di Malaysia sejak 28 tahun yang lalu, memberi kebaikan kepada penduduk negara ini dalam bidang kesihatan. Dalam masa 28 tahun, pelbagai onak duri dan liku dihadapi. Jatuh-bangun yang ditempuhi menjadi pengajaran bermakna. Dalam menjalani kehidupan sebagai pengedar dan pengguna Shaklee, sudah pasti ada macam2 perkara di luar jangkaan yang berlaku. Antara cabaran […]

    Read the full article →

    Lebih Baik Makan Vitamin Atau Tidak?

    October 4, 2016

    Sekian lama kita dihimpit persoalan, adakah makan vitamin tu bagus? Adakah kalau kita dah jaga pemakanan, vitamin dah tak perlu? Adakah vitamin untuk orang tak jaga makan saja? Tahu tak sebenarnya ada satu kajian yang telah diterbitkan pada tahun 2007. Kajian ini menjadi benchmark atau batu asas untuk menjawab persoalan di atas. Lihat sendiri jadual […]

    Read the full article →

    Promosi Shaklee Bulan Oktober

    October 2, 2016

    Bagi pengedar Shaklee seluruh Malaysia, kedatangan bulan Oktober ni memang sangat dinantikan. Kenapa? Promosi Omega Guard! Minyak ikan tulen yang merupakan antara killer product Shaklee.  Beza kah minyak ikan Shaklee dengan minyak ikan lain di pasaran? Ya, memang berbeza. Minyak ikan Shaklee dihasilkan dengan kaedah ultratulen bergred farmaseutikal! Ia menyingkirkan segala impurities termasuk merkuri, plumbum […]

    Read the full article →

    Cegah Denggi, Cegah Zika

    September 9, 2016

    Memandangkan Zika dan Denggi keduanya dari spesies nyamuk yang sama, jadi secara am nya, langkah pencegahan nya tetap sama, sentiasa. Cegah denggi, cegah lah zika. Terbaru di Malaysia, 3 orang sudah dilaporkan dijangkiti Zika termasuklah seorang ibu mengandung. Ini yang merisaukan kita, mari berdoa semoga ibu tersebut dan bayi dalam kandungannya sihat dan selamat. Amin […]

    Read the full article →

    September 9, 2016

    ​Berada di Zon Alfa.  Hampir semua daripada kita telah mendengar frasa ni kan.   Ia adalah perasaan yang unik, contohnya rasa santai semasa keadaan tekanan tinggi. Ramai di antara kita telah mengalaminya sebelum ini, tetapi apa yang berlaku sebenarnya?  Sebenarnya, terdapat banyak perkara yang berlaku secara fisiologi tetapi kita akan mengkaji satu benda: gelombang alfa. […]

    Read the full article →

    Kenali Virus Zika

    September 7, 2016

    Virus Zika dah masuk Malaysia ! Ini sangat serius dan semua orang wajib tahu dan ambil tahu mengenai Zika. Teruskan membaca (: Virus Zika disebarkan melalui gigitan nyamuk Aedes Aegypti ; nyamuk yang sama penyebab denggi dan Chikugunya. Virus Zika pertama kali ditemui menjangkiti seekor monyet di Uganda pada 1947. Manakala kes pertama menjangkiti manusia […]

    Read the full article →

    Bagaimana Hilangkan Parut Chicken Pox

    September 1, 2016

    Muka dah comel handsome dah, tapi ouchhh!!! Ada parut! Macamana nak buat ni. Nak-nak pula parut chicken pox…  Macamana nak buat bila muka bertompok dengan parut?  Tak payh cakap banyak, tengok pengalaman brader ni.  Boleh bayang tak macamana?  Hanya dengan nutrien yang optimum, insya-Allah Shaklee dapat bantu anda selesaikan masalah parut chicken pox.  Hubungi saya di talian (WhatsApp […]

    Read the full article →