Kadang-kadang kita ni bukan tak tahu… Benda itu tak bagus, benda ini tak elok… tapi disebabkan kita ketagih, jadi tak boleh nak tinggal. Contohnya perokok, mereka tahu bahaya rokok tapi bukan senang nak berhenti merokok macam tu je. Susah tahu nak berhenti merokok..
 
 Begitulah juga bila kita ketagih terhadap gula. Walaupun kita tahu makan gula banyak2 terutama gula putih bertapis tu tak bagus, tapi kita naaaaak juga makan benda manis.
 
 Tahukah anda, salah satu punca kita suka makan benda manis ialah kerana kehadiran toksin (parasit) dalam badan kita.
 
 Cara nak atasinya pun mudah saja…. Semudah singkirkan parasit-parasit itu dari badan kita!
 
 Cara ni terbukti berkesan. Testimonial di bawah menceritakan segalanya:-
 

 Kisah Puan Salwa Mohd Saleh yang menjalani program soft detox selama 5 hari sahaja! Tapi hasilnya… Tak lagi rasa nak makan minum benda manis.
 
 Bila ketagihan dah tak ada, nak berhenti pun mudah saja bukan?
 
 Hubungi saya segera untuk order!
 
 – Posted using BlogPress from my iPhone

Kebiasaannya bila nak turunkan berat badan, cara yang paling senang, mudah dan murah ialah dengan diet – tak makan atau kurangkan makan. Saya pun pernah buat cara ni. Berat badan saya memang turun. Dari tembam-tembam jadi kurus kering sampai nampak tulang rangka.

Tapi.. tahukah anda cara ini walaupun yang paling mudah dan berkesan, ia juga cara yang paling cepat untuk naik semula dengan drastik. Kenapa boleh jadi macam tu?

  • Bila kita diet tak makan, berat badan akan turun kerana otot kita rosak. Otot lebih berat dari lemak.
  • Diet tak makan menjadikan badan kita kurang nutrisi.
  • Toksin masih banyak dalam badan kita.
  • Metabolisma menjadi rendah.

Keadaan-keadaan di atas menjadikan berat badan mudah naik bila sudah lagi tak mengamalkan diet sebegitu, atau mula makan seperti biasa.

Yang paling tak bagus, diet cara ini menjadikan kepekatan toksin dalam badan kita bertambah tinggi!

Aduh, lalu bagaimana nak menjadikan kita kurus dan maitain kurus tanpa perlu yo-yo lagi?

Pernah dengar tentang detoks (atau detox)? Tahu tak apa itu detoks? Tahukah anda apa kepentingan detoks dalam mendapatkan berat badan yang diidamkan?

Lihat diagram di bawah ini dan cuba fahami:-

DETOX SHAKLEE

Ya, detoks bukan saja-saja untuk membuang toksin dari badan. Toksin dalam badan kita adalah punca pelbagai masalah kesihatan termasuk obesiti!

Kalau nak kurus, detoks dulu. Untuk cara detoks yang berkesan dan terbukti (turun 3kg dalam seminggu, 5 kg dalam 2 minggu, hmmm mahu tak?) dengan menjalani proses detoks. Yang bestnya, tak perlu ambil ubat kurus yang mengandungi bahan berbahaya. Dan tak perlu berlapar! Cuma perlu gembira dan sabar :)

Tak sabar nak detoks dan kurus?

Cepat hubungi saya dengan segera:-


 

Jom Diet Sihat

April 15, 2016

“Eh, tak makan?” -“Harini diet lah” Perkara pertama yang terlintas adalah diet = tak makan = nak kurus. Kalau nak ikut skemanya, istilah diet tu tak sesuai digunapakai dalam ayat di atas. Maksud diet yang sebenar adalah pilihan makanan yang diambil untuk meningkatkan kesihatan seseorang atau menghalang atau merawat sesuatu penyakit. Jadi, bila diet, kita […]

Read the full article →

Kebaikan Vitamin C

March 27, 2016

Vitamin C atau ascorbic acid adalah nutrient yang tidak dihasilkan oleh sistem tubuh kita, jadi ianya perlu diambil melalui diet seharian. Dan ia adalah vitamin larut air, maksudnya tubuh kita tidak dapat menyimpan vitamin C sepertimana glucose yang disimpan dalam bentuk glycogen. Sebab itulah kita disarankan mengambil makanan yang kaya dengan vitamin C setiap hari, […]

Read the full article →

TIPS MAINTAIN ‘COOL’ KETIKA CUACA PANAS

March 18, 2016

Fenomena El Nino kuat yang melanda Malaysia bakal berlarutan sehingga penghujung Mac 2016, djangka boleh menyebabkan pengurangan hujan di antara 20-60% dan peningkatan suhu sebanyak 0.5-2.0 darjah celcius. Kalau cuaca biasa-biasa pun kita dah rasa panas, inikan pula pabila el nino menyerang. Berikut dikongsikan tips untuk menghadapi el nino dengan cool dan bergaya. 1. Baaaaanyakkan […]

Read the full article →

Manusia Alami Penuaan Akibat Radikal Bebas?

March 16, 2016

Manusia mengalami pertambahan usia secara semulajadi. Serentak dengan bertembahnya usia, sel-sel badan juga mengalami kemerosotan. Bila sel mengalami kemerosotan, kita mula terdedah kepada penyakit yang dikategorikan sebagai ‘penyakit degeneratif’. Penyakit degeneratif tidak disebabkan oleh jangkitan kuman, bakteria mahupun fungi. Ia berlaku akibat kemerosotan pada sel itu sendiri. Antara penyakit degeneratif adalah:- Alzheimer (nyanyuk) Penyakit jantung […]

Read the full article →

Apa Akan Jadi Bila Protein Dipanaskan?

March 7, 2016

Protein adalah salah satu keperluan utama tubuh kita untuk pembinaan dan perlindungan sel. Kekurangan protein menyebabkan tubuh kita mungkin mengalami masalah edema kerana air tidak dapat diseimbangkan oleh tubuh, kerosakan otot dan juga masalah rambut, kulit dan kuku. Bagaimana nak pastikan kita mendapat bekalan protein yang berkualiti dan cukup? Pastikan protein ada dalam setiap hidangan […]

Read the full article →

5 Tips Menjaga Kesihatan Gigi

March 2, 2016

CHEESEEEEE !!! Namun senyuman MMMM sahaja yang mampu dilemparkan. Pernah berlaku kepada anda? Okayyy sebenarnya definisi gigi cantik bukan terletak pada gigi yang putih sahaja tetapi gigi yang sihat dan kuat termasuklah nafas yang bersih dan tidak berbau. Berikut merupakan beberapa tips penjagaan gigi yang sihat dan mampu memberi anda keyakinan untuk bercakap dan say […]

Read the full article →

Adakah Terdapat Cara Penyembuhan Penyakit Autoimun?

February 17, 2016

Apakah penyakit autoimun? Senang cakap, ia adalah sejenis keadaan bila sistem imun badan kita menyerang sel-sel badan yang sihat. Sepatutnya sistem imun ni menjadi benteng pertahanan tubuh kita dari anasir luar, tapi dalam kes ni, dia pula yang serang badan kita. Ada banyak jenis penyakit autoimun, tapi kebanyakkan menunjukkan simptom yang sama. Jadi agak sukar […]

Read the full article →

Kesan-Kesan Healing Crisis, Punca dan Cara Mengatasinya

February 12, 2016

Seringkali saya ditanya soalan ini “Kalau makan Vivix ni, apa healing crisis yang akan dihadapi?” “Apa healing crisis selepas makan DTX Complex?” “Ada tak orang kena healing crisis begini begini selepas makan Collagen Powder?” dan sebagainya. Sebenarnya, healing crisis itu tidak datang bersama produk tertentu, tapi dari diri sendiri. Kerosakan dalaman setiap orang tidak sama. […]

Read the full article →