Beberapa bulan lalu, saya dikejutkan dengan berita seorang sahabat yang terjatuh hingga menyebabkan kakinya patah. Sedangkan kalau menurut beliau, jatuhnya tidaklah teruk pun, sekadar tersepak bendul dan terjatuh. Namun begitu, kaki sahabat saya ni terpaksa disimen dan menjalani rawatan hingga berbulan-bulan.

Bila tulang kita poros atau reput, sedikit kecederaan pun dah cukup untuk menjadikannya patah atau retak.

TULANG REPUT

Inilah yang terjadi bila tulang kita mengalami ketidakseimbangan antara pembinaan tulang baru dengan kehilangan jisim tulang. Kita akan mengalami kehilangan jisim tulang apabila kita berusia. Tapi sekiranya kita tidak mengambil kalsium dan fosfat yang mencukupi sebelum usia 30 tahun, tulang kita akan mengalaminya dengan lebih cepat.

Kehilangan jisim tulang ini akan membawa kepada osteoporosis di mana tulang kita akan menjadi lemah dan mudah cedera. Seperti kes sahabat saya di atas, seseorang yang mengalami osteoporosis tidak akan menyedari bahawa tulangnya sudah di tahap bahaya sebelum sesuatu terjadi. Naudzubillah.

Oleh itu kita mestila menjaga kesihatan tulang kita. Dan ia perlu bermula dari usia kecil lagi.

Tidak kira betapa sihat pun kita, semua orang terdedah kepada osteoporosis kerana secara semulajadi, kita akan mengalami kekurangan jisim tulang apabila usia melepasi 30 tahun. Sekiranya sebelum itu pun tulang sudah tidak kuat (misalnya kerana tidak cukup pengambilan kalsium), bagaimana lah agaknya keadaan apabila melepasi usia tersebut.

Apakah cara untuk mencegah osteoporosis? Adakah pengambilan pil kalsium sahaj mencukupi?

Untuk mendapatkan tulang yang sihat, kita mestilah,

  1. Menjaga pemakanan. Seimbang dan lengkap bernutrisi.
  2. Beraktiviti fizikal secara rutin.
  3. Mengambil suplemen membina tulang sebagai menyokong usaha di atas.

OSTEMATRiX SHAKLEE

Sekiranya anda memilih untuk mendapatkan sumber kalsium dari suplemen, pastikan vitamin yang anda ambil tu tidak terdiri dari kalsium sahaja, sebaliknya mengandungi pelbagai mineral lain. Kerana apa… kalsium memang menguatkan tulang, tapi yang melekatkan antara matriks2 tulang tu adalah mineral2 seperti Boron dan sebagainya. Bayangkan kalsium ni bata, dan ia perlu melekat antara satu sama lain. Di sinilah fungsi mineral2 ni.

WhatsApp saya segera sekiranya anda mahu mendapatkan kalsium yang lengkap ini – KLIK UNTUK WHATSAPP ORDER OSTE + COLLAGEN.

 

Lumrah bagi ibu yang beranak ramai, lebih2 lagi yang tidak mempunyai pembantu, agak sukar untuk mencari masa mencantikkan diri. Tapi itu bukan alasan atau penyebab untuk ibu anak ramai tidak bercantik-cantik. Ibu mesti sentiasa kemas, cantik, dan sihat walaupun anak ramai.

Kerana seberapa ramai anak pun yang ibu ada, ibu tetap isteri kepada seseorang.

Malah tanggungjawab sebagai ibu pun memerlukan ibu sentiasa kemas dan sedap mata memandang.

Tapi, bagaimana kalau ibu tidak sempat untuk melayan diri sendiri? Usahkan nak berbedak, nak mandi pun sempat siram je. Adakah masih ada harapan?

Sudah tentu!

TESTIMONI HADHATINA

Lihat saja lah ibu beranak 5 ni!

Tanpa pembantu di rumah, Master Hadhatina tetap jelita dan ceria menguruskan 5 orang anaknya yang masih kecil.

Rahsianya adalah pengamalan SET THE RADIANT 4!

Dapatkan set The Radiant 4 hari ini! Hanya RM 686.88 RM 648.00 dgn membuat order di sini —-> http://bkcantik.wasap.my

Cepat klik sekarang tau!

Produk Shaklee dan Rawatan Kanser

September 24, 2017

Beberapa minggu kebelakangan ini, anak-anak bisnes Shaklee saya kerap menerima pertanyaan tentang rawatan penyakit dengan produk Shaklee, termasuk kanser. Sudah diterangkan dan diperjelaskan dalam group kami, bahawa produk Shaklee adalah makanan tambahan berasaskan alam semulajadi, dan bukannya ubat untuk merawat penyakit. Namun begitu, jika tiada kontraindikasi dengan ubat-ubatan yang diambil, seseorang pesakit boleh mengambil produk […]

Read the full article →

Kenapa Dr Sinclair dari Harvard Keluar Dari Shaklee?

May 25, 2017

Mungkin anda pernah terbaca tentang berita – Harvard Anti-Aging Researcher Quits Shaklee Advisory Board – di website Wall Street Journal, atau Bloomberg, atau mana-mana sajalah. Dr Sinclair mendakwa Shaklee telah menyalahgunakan nama dan jawatan beliau untuk mempromosikan produk Shaklee – Vivix. Kesudahannya, Dr Sinclair menarik diri dari Shaklee setelah 6 bulan dilantik menjadi Board Member […]

Read the full article →

Apakah Set Produk Detox Paling Berkesan?

April 26, 2017

Sekarang ni program detoks tengah popular. Ramai orang yang mula ada kesedaran nak buang toksin2 dalam badan, dengan macam2 cara.  Persolannya, yang mana satukah program dan produk detox yang paling berkesan? Betul ke dengan minum air lemon dan infused water boleh keluarkan toksin? Betul ke produk2 detox kat luar tu semua selamat? Set detoks dan […]

Read the full article →

Vitamin Untuk Orang Mengandung Yang Superb Ohsem

April 19, 2017

Tahniah anda bakal menimang cahaya mata! Anda pun dah tahu kan bahawa ibu mengandung memerlukan nutrien yang lebih banyak dari 0rang biasa. Bukan saja untuk menyokong keperluan si ibu tapi juga memastikan si bayi yang dikandung mendapat zat secukupnya untuk perkembangan fizikal dan juga mentalnya. Ada kajian yang menyatakan bahawa kekurangan zat semasa dalam kandungan […]

Read the full article →

Tips Banyakkan Susu Badan Dan Menyusui Hingga 2 Tahun

April 13, 2017

Adakah anda ibu yang sedang menyusukan anak? Atau berazam untuk menyusukan anak? Tahniah diucapkan kerana membuat satu keputusan paling bijak dan terbaik untuk anak anda. Secara umumnya, semua mamalia termasuk manusia menyusukan anaknya. Kecuali bagi manusia, ada beberapa sebab yang menjadikan seseorang ibu tidak boleh menyusukan anak, contohnya: 2% daripada ibu di dunia tidak dapat […]

Read the full article →

Cara Mudah Mengatasi Tekanan Perasaan

April 8, 2017

Bila dalam keadaan tertekan biasanya apa yang kita lakukan? Kalau minta nasihat dari sesiapa pun, biasanya mereka akan mengingatkan supaya “Ingat Tuhan, banyakkan mengaji, taubat, etc. etc”, betul tak? Tapi macamana nak mulakan? Kadang-kadang nak start fikir positif pun tak boleh. Nak mula berdoa pun macam-macam dugaan. Banyak yang macamana. Doa, solat, pun tak boleh […]

Read the full article →

Vitamin Untuk Wanita Menopause

April 7, 2017

Menopause adalah satu fasa dalam kitar kehidupan seorang wanita. Apabila seseorang wanita itu sudah tidak menghasilkan ovum lagi, dia akan mengalami putus haid atau menopause. Dalam fasa menopause, hormon estrogen akan menurun. Ia menyebabkan pelbagai gejala seperti:- Ketidakselesaan Masalah emosi Jangkitan kuman mudah terjadi di bahagian sulit Osteoporosis Kulit kering dan berkedut Setiap wanita harus […]

Read the full article →

Produk Untuk Masalah Jerawat

April 4, 2017

Anda ada masalah jerawat yang serius? Anda takut nak cuba produk sebarangan sebab takut lebih teruk? Ya, memang patut anda takut nak cuba produk baru. Lagi-lagi kalau anda pernah menggunakan produk untuk wajah dan meninggalkan kesan buruk kepada wajah anda! Adakah masih ada harapan? Semestinya… harapan selalu ada. Anda hanya perlu membuat pilihan yang tepat […]

Read the full article →