Lutut ni merupakan antara bahagian anggota badan yang sangat penting. Mana taknya, aktiviti berjalan ialah menggunakan lutut.


Bayangkan macamana bila kita berjalan dalam keadaan lutut yang sakit. Apa tak terjengket-jengket. Nak pijak tapak kaki pun teragak-agak, takut2 trkena di bahagian lutut yg sakit tu pula.

Akhirnya… lebih baik duduk dari berjalan.

Bukan tu je, nak solat apa semua tu lah. Aduhai. Nak bangkit dari qiyam semula tu aduhhh.

Orang kata, bila dah sakit tu, apa pub sanggup buat. Yang penting tak sakit.

Mula lah mencari ubat-ubat sakit lutut. Namun yang masalahnya… ubat sakit lutut ni ada yang memang menghilangkan sakit. Tapi sakit yg hilang tu akibat tindakam ubat tu ‘menipu’ otak kita.

Jadi kita rasa tak sakit.

Tapi sebenarnya keradangan masih terus berlaku. Jadinya, bila kesan ubat dah hilang, terpaksa telan lagi.

Macamana kalau kita benar2 boleh menghilangkan keradangan? Hilang sakit kerana dah benar2 tak sakit?

Ini pengalaman Addiniah Nas yang berusaha membantu ibu mentuanya kembali berjalan dengan selesa.

Apa yang dia buat?


Sekiranya anda mahu bergerak dengan selesa kembali, whatsapp saya di 012-2811136 untuk mengetahui dgn lebih lanjut.

Beberapa customer saya bertanya tentang pemakanan suplemen Shaklee semasa period. Ini berikutan ada produk yang perlu dihentikan pengambilan semasa period.

SHAKLEE MASA PERIOD

Sebenarnya, produk Shaklee bukan seperti produk lain yang mempunyai pantang larang. Berikutan ia diperbuat daripada bahan2 semulajadi dan dari jenis2 makanan. Malah, produk Shaklee paling bagus diamalkan setiap hari dan ketika period.

Semasa period, kita kehilangan zat besi dan kalsium. Pada waktu ini jugalah kita memerlukan nutrient yang ekstra untuk menangani masalah PMS dan letargi yang berlaku. Jadi sudah tentu yang tidak mengamalkan VitaLea dan Ostematrix pun memerlukannya ketika period.

Kehilangan kalsium ini bakal memberi kesan bila kita dah tua nanti.

Oleh itu, teruskan pengambilan Shaklee. Jangan berhenti walaupun period!

Bagaimana Wanita ini Mengatasi Masalah Buah Pinggang Rosak

January 7, 2017

Mengalami masalah dengan organ dalaman adalah satu perkara yang amat merisaukan. Bayangkanlah, benda yang di dalam tu kita langsung tak nampak, tahu-tahu dah sakit. Lebih merumitkan, tahu-tahu dah stage 4! Ini kisah benar tentang Kak Jun.2 tahun lalu Kak Jun telah dicadangkan oleh doktor untuk menjalani pembedahan pada buah pinggangnya. Kesakitan yang ditanggung oleh Kak […]

Read the full article →

Tips Turunkan Berat Badan Dengan Berkesan

December 31, 2016

Saya yakin pasti ramai antara kita yang berazam untuk menurunkan berat badan pada tahun 2017 ini kan ? Sama ada ianya azam yang baru di tahun baru 2017 atau azam tahun 2016 yang diperbaharui niatnya, (tak tercapai lagi la tu). Sama lah saya pun.. Apa-apa pun jom check it out tips-tips menurunkan berat badan dengan lebih […]

Read the full article →

Bagaimana Atasi Masalah Rambut Gugur

November 9, 2016

Adakah anda juga menghadapi masalah rambut gugur? Rambut gugur adalah dilema, tak kira lelaki atau wanita…mesti rasa resah dan lemas bila tengok banyak rambut gugur di lantai, bantal dan juga sikat! Tak best kan rasanya. Macamana nak selesaikan masalah rambut gugur ni? Ni kisah seorang suami yang mengalami masalah rambut gugur. Yang memeranjatkan, bukan saja […]

Read the full article →

Asma Boleh Dirawat….?

October 27, 2016

​Asma adalah penyakit kronik yang melibatkan keradangan di paru-paru. Laluan udara ke paru-paru membengkak dan menghadkan aliran udara masuk dan keluar, menjadikan pernafasan menjadi sukar. Asthma berasal dari perkataan Greek untuk “tercungap-cungap”. Pengidap asma akan tercungap dan bunyi berdehit kerana mereka tidak boleh mendapatkan udara yang cukup ke dalam paru-paru mereka. Bagaimana asma terjadi? Biasanya, […]

Read the full article →

Tips Rawat Selsema Dengan Minyak Ikan

October 12, 2016

Biasanya minyak ikan Omega-3 dikaitkan dengan kesihatan minda dan otak.  Ibu bapa sering sekali memberikan minyak ikan omega-3 kepada anak-anak untuk kecerdasan minda. Anak-anak dari kecil dah terbiasa dengan bau hanyir minyak ikan. Tahukah anda bahawa minyak ikan bukan sekadar untuk minda? Omega-3 dalam minyak ikan amat penting untuk mengaktifkan sel pemusnah bakteria, phagocytes,yang bertindak […]

Read the full article →

Beli Shaklee Hanya Dari Pengedar Sah Shaklee Malaysia

October 8, 2016

Shaklee sudahpun berada di Malaysia sejak 28 tahun yang lalu, memberi kebaikan kepada penduduk negara ini dalam bidang kesihatan. Dalam masa 28 tahun, pelbagai onak duri dan liku dihadapi. Jatuh-bangun yang ditempuhi menjadi pengajaran bermakna. Dalam menjalani kehidupan sebagai pengedar dan pengguna Shaklee, sudah pasti ada macam2 perkara di luar jangkaan yang berlaku. Antara cabaran […]

Read the full article →

Lebih Baik Makan Vitamin Atau Tidak?

October 4, 2016

Sekian lama kita dihimpit persoalan, adakah makan vitamin tu bagus? Adakah kalau kita dah jaga pemakanan, vitamin dah tak perlu? Adakah vitamin untuk orang tak jaga makan saja? Tahu tak sebenarnya ada satu kajian yang telah diterbitkan pada tahun 2007. Kajian ini menjadi benchmark atau batu asas untuk menjawab persoalan di atas. Lihat sendiri jadual […]

Read the full article →

Promosi Shaklee Bulan Oktober

October 2, 2016

Bagi pengedar Shaklee seluruh Malaysia, kedatangan bulan Oktober ni memang sangat dinantikan. Kenapa? Promosi Omega Guard! Minyak ikan tulen yang merupakan antara killer product Shaklee.  Beza kah minyak ikan Shaklee dengan minyak ikan lain di pasaran? Ya, memang berbeza. Minyak ikan Shaklee dihasilkan dengan kaedah ultratulen bergred farmaseutikal! Ia menyingkirkan segala impurities termasuk merkuri, plumbum […]

Read the full article →